Pædagogisk praksis, autentiske relationer og mentalisering
Vi benytter os af flere metoder. Vi arbejder blandt andet med mentalisering som metode. Gennem aktiviteterne styrker vi autentiske relationer mellem elever og pædagoger og skaber et udviklende fællesskab.
Vi arbejder ud fra grundlæggende værdier om at skabe udvikling og danne grundlag for uddannelse for vores elever. Denne form for udvikling sker bedst i en atmosfære af netop autentiske relationer, oplevelser og lærdom.
Autentiske relationer og mentalisering går hånd i hånd.
Se flere overvejelser om vores pædagogik i blogartiklerne til højre.
Download Praksisbeskrivelse udarbejdet af SPUK:

Pædagogik & Praksis
Vi oplever et værdiskred
“Landet fattes penge” er et udtryk jeg fornylig hørte fra en sagsbehandler; “derfor er jeg ansat, – min opgave er at finde ud af, hvor vi kan spare i forhold til de anbringelser, vi har i vores kommune”, sagde hun til mig, med en alvorlig stemme. En tankevækkende kommentar i mine øjne, – og endnu en udtale, der fortæller, at det handler om penge og ikke mennesker.
Pædagogisk praksis, autentiske relationer og mentalisering
Vi benytter os af flere metoder. Vi arbejder blandt andet med mentalisering som metode. Gennem aktiviteterne styrker vi autentiske relationer mellem elever og pædagoger og skaber et udviklende fællesskab.
Vi arbejder ud fra grundlæggende værdier om at skabe udvikling og danne grundlag for uddannelse for vores elever. Denne form for udvikling sker bedst i en atmosfære af netop autentiske relationer, oplevelser og lærdom.
Autentiske relationer og mentalisering går hånd i hånd.
Se flere overvejelser om vores pædagogik i blogartiklerne til højre.
Download Praksisbeskrivelse udarbejdet af SPUK: